måndag 11 juli 2016

Uppflyttade

I lördags tävlade jag Saulos lydnadsklass 2 igen och den här gången fick vi till det. Ett första pris på 161 poäng och vi är nu uppflyttade till klass 3. Till råka på allt räckte det till en andra plats i klassen. Jag drog startnr 1 och det kändes skönt. Betydde att jag slapp gå och vara nervös så länge. Vi började med platsen och den va långt ifrån lugn. Först bröts den då en hund började rulla runt och sen reste sig och verkade fundera på om den skulle besöka grannhunden. Omläggning med en hund mindre men även den här gången började en hund rulla sig och störde grannhunden så pass att den reste sig och sen la sig ner igen. Kändes så skönt att vi låg på en kant. Resten av programmet gjorde vi okej. En sak i taget, han var med mig även mellan momenten och vi fick poäng på allt vilket va mitt mål så jag var verkligen nöjd när vi gick av plan. Men jag tyckte vi hade lite för mycket små missar som kostade vilket gjorde att jag var säker på att vi inte klarat ett 1:a pris så vid prisutdelningen vart jag oerhört förvånad när de talar om vårat resultat. Jag va så glad och stolt över vår prestation att jag grät av lycka. Min älskade, underbara Salle! Något som gjorde att det kändes ännu bättre var att en av Salles uppfödare var på plats och gratulerade oss. Nu siktar vi på klass 3 men det blir nog några fler starter i 2:an tills vi är redo att starta 3:an.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar